Blog

Ενυδάτωση κατά την διάρκεια του καλοκαιριού

2. Το νερό, αποτελεί ως γνωστόν ένα από τα πιο επιζητούμε να και σημαντικά θρεπτικά συστατικά στο καθημερινό σιτηρέσιο του καθενός, σε κάθε εποχή του χρόνου, και σε κάθε καιρική κατάσταση, γιατί μέσω αυτού πραγματοποιούνται ορισμένες ζωτικότατης σημασίας λειτουργίες στον οργανισμό κάθε έμβιου όντος και ιδιαίτερα του ανθρώπου.
• Μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά, ανάμεσα στους ιστούς του σώματος.
• Διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα, την αρτηριακή πίεση
• Ρυθμίζει την θερμοκρασία σώματος
• Καθαρίζει μέσω των νεφρών τον οργανισμό από τις τοξίνες και τα κατάλοιπα των φαρμάκων.
• Λιπαίνει τις εσωτερικές επιφάνειες των ιστών 
 
3. Συμπτώματα Αφυδάτωσης
• Πονοκέφαλος
• Πυρετός
• Ξηροστομία
• Εμετός
• Ναυτία/Ζαλάδες
• Εύκολη κόπωση
• Αδυναμία πρόκλησης δακρύων
• Κράμπες στους μυς
• Απώλεια προσανατολισμού και ισορροπίας
• Αυξημένη επιθυμία για διούρηση
((Jay A. Ruettgers PT, DPT, CSCS , Director of Physical Therapy, TherapeuticAssociates – Staying Hydrated during summer)
 
4. Συνιστώμενη προσλαμβανόμενη ποσότητα
Το Ν.Ι.Μ. (National Institute of Medicine), συνιστά περίπου 3 λίτρα ανά ημέρα προσλαμβανόμενων υγρών για τους άνδρες και 2 λίτρα ανά ημέρα για τις γυναίκες, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνονται και διάφορα υδατικά αφεψήματα, όπως καφές, χυμοί, τσάι.
 
5. Επιπλέον, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνιέται στην παραπάνω προσπάθεια υπολογισμού της ημερήσιας πρόσληψης, και η ποσότητα υγρών που βρίσκεται κρυμμένη στα τρόφιμα, και ειδικά στα φρούτα και τα λαχανικά.
 
6. Γυμναστική κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, και η κατ επέκταση υπερβολική εφίδρωση που επιφέρεται στο σώμα του ασκούμενου, δημιουργεί επιπλέον ανάγκες για πρόσληψη υγρών, ηλεκτρολυτών και νερού. ʼρα λοιπόν, σιγουρευτείτε ότι θα διατηρήσετε την ιδανική ενυδάτωση, πριν, κατά την διάρκεια και μετά από μια έντονη άσκηση, και ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
 
7. Να θυμάστε πάντα, ότι όταν μιλάμε για διατήρηση σωστού επιπέδου ενυδάτωσης, το καλοκαίρι, το νερό αποτελεί την ανώτερη επιλογή. Τα αθλητικά ποτά, είναι πιθανό, να είναι απαραίτητα κατά την έντονη άσκηση, λόγω της απώλειας ηλεκτρολυτών μέσω της εφίδρωσης, αλλά να προτιμώνται καλύτερα ροφήματα, με χαμηλό θερμιδικό συνολικά κόστος γιατί τα γλυκαντικά, με προσθήκη φρουκτόζης, προσθέτους ανούσιους απλούς υδατάνθρακες στην διατροφή σας.
 
Χαραλαμπίδης Γιώργος
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
 
Πηγή: athlisis.gr
www.gym-way.gr




Βρες το γυμναστήριο που σου ταιριάζει!