Blog

Σπλαχνικό λίπος και άσκηση

Κύριο αίτιο της εμφάνισης της είναι η αύξηση βάρους και κατ` επέκταση η αύξηση λίπους στη συγκεκριμένη περιοχή.
 

Ο οργανισμός μας αποθηκεύει το λίπος με δύο τρόπους :

1. Το φανερό λίπος ,αυτό που αποθηκεύεται κάτω από το δέρμα και ονομάζεται υποδόριο και

2. Το `κρυφό` λίπος, αυτό που αποθηκεύεται εσωτερικά στη κοιλιά γύρω απ` την σπλαχνική περιοχή και ονομάζεται σπλαχνικό λίπος.
Το σπλαχνικό λίπος είναι υπεύθυνο για την προστασία των ζωτικών οργάνων (συκώτι, πάγκρεας ,κτλ), όταν όμως αυτό αυξηθεί πάνω απ` το φυσιολογικό ενοχοποιείται για την εμφάνιση διάφορων παθήσεων, όπως διαβήτη τύπου 2, υπέρταση, υπερλιπιδαιμιών, καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.
Η καλύτερη αντιμετώπιση του λίπους και ειδικότερα του σπλαχνικού είναι ένας συνδυασμός από σωστή διατροφή ,πλούσια σε φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά, και κατάλληλης άσκησης.
 

Ποια είναι όμως η κατάλληλη άσκηση;

Τα πολλά χιλιόμετρα στον διάδρομο και τα αμέτρητα σετ κοιλιακών μόνο κόπο έχουν να μας προσφέρουν και όχι κάποια αποτελεσματική λύση στο πρόβλημα.

Σύμφωνα με έρευνες, η αερόβια άσκηση (περπάτημα, ποδήλατο, τρέξιμο, κολύμβηση) 3-4 φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά του σπλαχνικού λίπους και θεωρείται πιο σημαντική έναντι της άσκησης με αντιστάσεις (βάρη, λάστιχα) χωρίς αυτό να σημαίνει πως η τελευταία δε θα πρέπει ν` αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εβδομαδιαίας προπόνησης καθώς αυξάνει τον μυϊκό τόνο.

Εν κατακλείδι, όσοι θέλουν να ξεφορτωθούν το `σωσσιβιάκι` θα πρέπει να ακολουθούν μια ήπιας-μέτριας έντασης αερόβια άσκηση 3-4 φορές την εβδομάδα ενώ παράλληλα θα πρέπει να μην παραμελούν την άσκηση με αντιστάσεις καθώς αυτή προσφέρει στήριξη, μυϊκή τόνωση και κατ` επέκταση ένα σφιχτό και καλλίγραμμο σώμα.

 
Πηγή: www.athlisis.gr
www.gym-way.gr

 




Βρες το γυμναστήριο που σου ταιριάζει!