Blog

Αθλητικό ποτό – Κάνε την προπόνησή σου να αξίζει

Το αθλητικό ποτό δεν αποτελεί μόνο το μυστικό των πρωταθλητών αλλά και των ορθά γυμνασμένων ερασιτεχνών αθλητών.

 Η προπόνηση χωρίς τη κατανάλωση ενεργειακών ποτών αποτελεί τους βασικότερους λόγους της σταδιακής εξάντλησης του σώματος και μια από τις βασικότερες αιτίες μυϊκών τραυματισμών. Ιδιαίτερα σε αγωνίσματα αντοχής ή σε συνθήκες παρατεταμένης προπόνησης, κατά την υπερπροσπάθεια εξαντλούνται τα φυσικά ενεργειακά αποθέματα γλυκογόνου των μυών με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ισχυρή αφυδάτωση, με βασικά συμπτώματα τις μυϊκές κράμπες και την αδυναμία παραγωγής επιπλέον μυϊκού έργου.

Παράλληλα, η σταδιακή εξάντληση της γλυκόζης του αίματος αποφέρει πτώση των εγκεφαλικών λειτουργιών, αδυναμία συγκέντρωσης και λανθασμένες αντιδράσεις του  αθλητή, οι οποίες εντείνονται όσο περισσότερο διαρκεί η αθλητική δραστηριότητα.

Η κατανάλωση σκέτου νερού, δημιουργεί ακόμα περισσότερα προβλήματα, καθότι η αποβολή σημαντικών ηλεκτρολυτών μέσω της εφίδρωσης, αδυνατεί την συγκράτηση του νερού στο σώμα,  εντείνει  περαιτέρω την αφυδάτωση και μπορεί να προκαλέσει στομαχικούς σπασμούς και έντονη δυσφορία.

Η εξάντληση των φυσικών ηλεκτρολυτών του σώματος και η πτώση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σε παρατεταμένες αθλητικές δραστηριότητες, αποτελούν τη βασική αιτία αποτυχίας πολλών ταλαντούχων αθλητών έναντι υποδεέστερων, που όμως, γνωρίζουν σωστά τις τεχνικές της σταδιακής ενεργειακής αποκατάστασης.  Δεν είναι καθόλου τυχαίο που μεγάλοι αθλητές χάνουν ελεύθερες βολές στο μπάσκετ ή πέναλτι στα τελευταία και πιο κρίσιμα λεπτά του αγώνα.

Στην Ελληνική αγορά υπάρχουν κορυφαίες εταιρείες αθλητικών συμπληρωμάτων διατροφής που παρέχουν έτοιμα μίγματα ηλεκτρολυτών σε συνδυασμό με κατάλληλα σύμπλοκα υδατανθρακων.  Οι υδατάνθρακες σε μορφή πολυσακχαριτών μακράς και μέσης αλύσου, σταθεροποιούν τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος και αποτρέπουν την εξάντληση των  επιπέδων του μυϊκού γλυκογόνου, τα οποία μειώνονται κατά την διάρκεια της εκγύμνασης. Οι ηλεκτρολύτες που περιέχουν ανόργανα άλατα όπως νάτριο, κάλιο, ασβέστιο, χλώριο, φώσφορο και μαγνήσιο, συμβάλλουν στην αναπλήρωση των ιχνοστοιχείων που χάνονται λόγω της εφίδρωσης.

Ακόμα κι αν γυμνάζεσαι μόνο μια ώρα, από τη στιγμή που υπάρχει εφίδρωση και μυϊκή καταπόνηση, επιβάλλεται η κατανάλωση αθλητικού ποτού.

Το αθλητικό ποτό που σε θρέφει κατά τη διάρκεια της άσκησης 

Σε αντίθετη περίπτωση  μπορείς να φτιάξεις μόνος σου ένα αθλητικό ποτό με ελληνικά βότανα, μέλι, γύρη, ιπποφαές και άλλα φυσικά εργογόνα μυστικά που θα σε βοηθήσουν να πιάσει «τόπο» η προπόνησή σου, βοηθώντας σε να κάψεις σωστά περισσότερες θερμίδες, να φτιάξεις μια ωραία μυϊκή γράμμωση και κυρίως να σε αποτρέψει από πιθανές υπογλυκαιμίες λίγο μετά την προπόνηση, που αναπόφευκτα σχεδόν, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ένα υπερφαγηκό επεισόδιο. Εδώ λοιπόν αντί να πεις «Τι το θέλω και γυμνάζομαι αφού μετά μου ανοίγει η όρεξη» δώσε βάση στην ακόλουθη ενεργειακή συνταγή, ώστε να μην χρειαστεί να το ξαναπείς…

Πηγή: www.diatrofi.gr




Βρες το γυμναστήριο που σου ταιριάζει!