Blog

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό

Ο χειμώνας έκανε την εμφάνισή του για τα καλά και μαζί με αυτόν οι κρυωμένες μυτούλες και τα ανήσυχα εντεράκια. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, την περίοδο αυτή να δώσεις έμφαση στη διατροφή σου έτσι ώστε να έχεις ένα ανοσοποιητικό γερό το οποίο θα σε στηρίξει απέναντι σε κάθε ιωση του χειμώνα.

            Ας δούμε λοιπόν μερικές τροφές που θα σε βοηθήσου να σταθείς όρθιος απέναντι στις ιώσεις:

Ενίσχυση της βιταμίνης D. Η βιταμίνη D είναι είναι μια λιποδιαλυτη βιταμίνη η οποία παράγεται στις ανώτερες στιβάδες του δέρματος με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας. Είναι πολύ σημαντική για το ανοσοποιητικό μας και για την υγεία μας γενικά καθώς βοηθάει στην πρόληψη αυτοάνοσων νοσημάτων αλλά και του καρκίνου. Η βιταμίνη D υπάρχει με φυσικό τρόπο σε μικρές ποσότητες σε μερικές τροφές, όπως τα λιπαρά ψάρια (ρέγκα, σκουμπρί, σαρδέλες και τόνος). Για να γίνει η βιταμίνη D περισσότερο διαθέσιμη, προστίθεται τεχνητά σε γαλακτοκομικά προϊόντα, χυμούς και δημητριακά. Αλλά η περισσότερη βιταμίνη D (το 80-90% που χρειάζεται το σώμα) παράγεται στον οργανισμό μέσω της απευθείας έκθεσης στο ηλιακό φως.

            Ενίσχυση του οργανισμού με βιταμίνη C. Ασπίδα απέναντι στη γρίπη και στις ιώσεις . Είναι σημαντικό να να ενισχύσεις τη διατροφή σου με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C όπως είναι η κόκκινη πιπεριά, όλα τα εσπεριδοειδή, το μπρόκολο και το κουνουπίδι , η ρόκα αλλά και η γλυκοπατάτα .

            Ενίσχυση με τον πολύτιμο ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού έναντι των ιώσεων ενώ έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση. Καλό είναι να εντάξεις στη διατροφή σου τρόφιμα όπως το σπανάκι , το σουσάμι, το ρύζι , το βοδινό , το χοιρινό και τα όσπρια τα οποία αποτελούν πολύ καλή πηγη ψευδαργύρου.

            Αύξηση της κατανάλωσης Ω-3 λιπαρών οξέων. Απαραίτητη η κατανάλωσή τους καθημερινά καθώς παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου αφού βελτιώνουν τη λειτουργία του, ενώ μειώνουν τις φλεγμονές οι οποίες μπορούν να το βλάψουν . Θα τα βρεις στη ρέγγα, στο σολομό , στο σκουμπρί , τον λιναρόσπορο ,τα καρύδια αλλά και τον κολοκυθόσπορο .

            Κατανάλωση τροφόμων πλούσια σε σελήνιο. Απαραίτητο το σελήνιο για την τόνωση του ανοσοποιητικού σου . Θα το βρεις στα φιστίκια Βραζιλίας αλλά κα ιτα θαλασσινά .

            Μέλι. Αγνό και βιολογικό, πλούσιο σε αντιοξειδωτικά βοηθάει στην καταπολέμηση των ιών και των βακτηρίων. Καλό είναι όμως να αποφεύγεται η κατανάλωση από παιδιά κάτω του έτους καθως αποτελεί αλλεργιογόνο τροφιμο .

            Προβιοτικά . Τα προβιοτικά και συγκεκριμένα ο Lactobacillus reuteri, βοηθουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου αφού ρυθμίζουν την υγεία του γαστρεντερικού σου το οποίο σχετίζεται άμεσα με την υγεία σου .

            Ένταξε λοιπόν στη διατροφή σου τα παραπάνω τρόφιμα και άφησε τις ιώσεις να είναι απλά μια κακή σκέψη.




Βρες το γυμναστήριο που σου ταιριάζει!